ΕΙΡΗΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΣΜΑΤΩΝ
«Μουσική Παράσταση Για Την Αθηναϊκή Μουσική Σκηνή 1880 - 2020»
Ειρήνη Δασκαλάκη
Η Πολιτεία Των Ασμάτων είναι μια performance με λόγο και μουσική, στο πλαίσιο της οποίας διερευνώνται, αναδεικνύονται και ερμηνεύονται η συγκρότηση (εννοιολογική και πρακτική), οι δομές και οι κατευθύνσεις της εξέλιξης της αθηναϊκής μουσικής σκηνής, καθώς και η διαλεκτική δυναμική των μουσικών πρακτικών, σε συνάρτηση με τα ηγεμονικά πολιτισμικά σχήματα και το κανονιστικό πλαίσιο που παράγει η κοινωνικο-πολιτισμική και ιστορική συνθήκη στη σύγχρονη Αθήνα.
Ακoλουθώντας τον Μ. Foucault (1970), μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι όπως και άλλα καλλιτεχνικά προϊόντα και συμβολικές εκφράσεις, τα είδη της popular music συμπεριλαμβάνονται στο σχηματισμό ενός discourse, ο οποίος αφ’ ενός αντανακλά και δίνει πεδίο έκφρασης στις σχέσεις εξουσίας και αφ’ ετέρου λειτουργεί σαν πλαίσιο εντός του οποίου ταξινομούνται, ορίζονται και ερμηνεύονται από διαφορετικά σημεία εκκίνησης. Οι νοηματοδοτήσεις, οι αξιολογήσεις και η ταξινόμηση των μουσικών υλικών και γεγονότων, αντικατοπτρίζουν την ηθική οικονομική και κοινωνική οριοθέτηση ενός συνόλου και τις πολιτισμικές σημασίες που έχουν τα πρόσωπα και οι χώροι σε μια κοινωνία οργανωμένη με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Με αυτό τον τρόπο η μουσική πρακτική γίνεται πεδίο άσκησης εξουσίας. Η σύγχρονη περίοδος χαρακτηρίζεται από τη δυνατότητα της αγοράς να εκπροσωπείται άμεσα στους ηγεμονικούς σχηματισμούς, καθώς το πεδίο της λαϊκής κουλτούρας συγκροτούν σηματοδοτημένα πολιτισμικά υλικά-προϊόντα. Η πολιτιστική βιομηχανία, σχετικοποιεί τις κοινωνικές διαφορές στην μουσική, γενικεύοντας τις συνθήκες κατανάλωσης, όπως και τις πολιτισμικές. Ο ρόλος της αγοράς στη διαμόρφωση της ηγεμονικής συνθήκης γίνεται κυρίαρχος, πράγμα που εκφράζεται και διαμεσολαβείται από το πεδίο της «popular culture».
Έναρξη 21:00
Είσοδος €5
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
1.Η ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΗ ΘΕΣΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
- ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ’60, ΟΥΤΟΠΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
- ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ του Ελληνικού κράτους έως τις αρχές του 20΄αιώνα
ΑΘΗΝΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΗ: ΑΜΑΝΕΔΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΙΑΝΑ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ: ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ
ΜΙΑ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΑ ΑΓΑΠΗΣΑ
ΛΟΓΙΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
Η γενιά του 1880 και η συστηματοποίηση των λαϊκών μουσικών υλικών
Καφέ Αμάν, Καφέ Σαντάν
1917 : Η ΠΡΩΤΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΜΕ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ
ΟΠΕΡΕΤΤΑ, ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Η γενιά του ’30 και η νέα συμβολική συγκρότηση της ελληνικότητας
- ΤΑΝΓΚΟ ΚΑΙ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ
- ΕΛΑΦΡΑ ΚΑΙ ΛΑΙΚΑ
- ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΕΜΦΥΛΙΟΣ
- ΤΟ ΛΑΪΚΟ 50 ΚΑΙ ΤΑ ΓΛΕΝΤΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗΣ
ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ - ΜΗΤΣΑΚΗΣ - ΧΙΩΤΗΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ’60
ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΝΕΟ ΚΥΜΑ, ΕΝΤΕΧΝΟ
ΤΟ ΡΟΚ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΜΑΣ
ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΩΣ ΕΛΑΦΡΟΛΑΪΚΟ
- ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΪΚΟΥ
- ΤΟ '80 ΚΑΙ Η ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ POPULAR CULTURE
Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΓΥΦΤΙΑΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ, ΛΑΪΚΑ, ΝΕΟΛΑΪΚΑ, ΛΑΪΚΟΠΟΠ, ΚΑΙ ΕΘΝΙΚ
- Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΉΣ ΜΑΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ, μουσικός, κοινωνιολόγος, διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Βασικός θεωρητικός τόπος της μελέτης της είναι η λειτουργία των σχέσεων εξουσίας στο πεδίο της πολιτισμικής παραγωγής και ειδικά στο πεδίο της λαϊκής μουσικής στη σκηνή της Αθήνας.
1002 Νύχτες Μουσική Σκηνή - Restaurant-Bar
Καραϊσκάκη 10, Ψυρρή 105 54 Αθήνα
T (+30) 210 33 17 293
E Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
E Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
